З ужываннем сучасных дасягненняў у тэхналогіі дарожнага будаўніцтва і сусветнай практыкі збірання дарожных падаткаў у 1999 годзе, а затым і ў 2002 годзе ў РБ супрацоўнікамі УП «Агат-Сістэм» былі распрацаваны і ўведзены пункты збірання дарожных падаткаў (ПЗДП) "Коласава" і "Крупкі». Усе пункты ПЗДП аб'яднаны ў сістэму, якая дазваляе ажыццяўляць дзейсны кантроль збірання дарожных падаткаў. Уся інфармацыя па паходжанні транспартных сродкаў і зборах назапашваецца ў кампутарнай сістэме, бесперапынна ажыццяўляецца відэафіксацыя сітуацыі на палосах, што дазваляе кантраляваць правільнасць збірання платы з ўладальніка транспартнага средства. Система збірання платы за праезд прадугледжвае правядзенне разлікаў у розных відах валюты, разлікі з дапамогай пластыкавых электронных картак, вядзенне безнаяўных разлікаў для замежных карыстальнікаў у тым ліку з дапамогай пластыкавых картак Evroshell, UTA, DKV, Routex, Aris, і г. д.
У цяперашнi час сістэма кантролю збірання дарожных падаткаў ўжываецца на платнай трасе Брэст-Мінск-заходняя мяжа Расіі (М1).
Дадзеная сістэма кантролю збірання дарожных падаткаў (СКЗДП) прызначана для:
-
забеспячэння збірання дарожных падаткаў і кантролю мімаходнага аўтатранспарту;
-
аўтаматызацыі працэсу наяўнага і безнаяўнага разліку за праезд;
-
ўліку выручаных сродкаў;
-
аўтаматызаванага збору статыстычных даных;
-
кантролю за дзейнасцю службовых асоб і да т. п.
Акрамя гетага, дадзеная сістэма мае шэраг дадатковых магчымасцяў:
-
відэакантроль кожнай паласы руху з аўтаматычным фатаграфаваннем кожнага транспартнага сродку, які перасякае паласу;
-
распазнаванне дзяржаўнага нумары аўтамабіля;
-
ўвядзенне сістэмы аплаты бескантактавым спосабам без прыпынку аўтамабіля, што істотна павялiчвае прапускную здольнасць палос
Вобласць ужывання - гэта платныя ўчасткі аўтамабільных дарог, тунэлі, масты і да т. п. Дадзеная сістэма можа весці відэакантроль кожнай паласы руху з аўтаматычным фатаграфаваннем кожнага транспартнага сродку, які перасякае паласу.
Склад сістэмы:
- Склад абсталявання на ўездзе:
-
Двухколерны святлафор на ўездзе.
-
Сістэма класіфікацыі транспартных сродкаў, складаецца з:
-
- аптычнага лічыльніка восяў;
-
- аптычнага датчыка вышыні.
-
Шалі аўтамабільныя электронныя платформенныя з табло.
-
Сістэма распазнання нумароў.
-
Двухколерны святлафор для выезду пасля аплаты.
-
Счытвальнік штрых кода.
-
Шлагбаум.
-
Пятля прысутнасці для аўтаматычнага закрыцця шлагбаума.
-
Сістэма відэаназірання.
-
Кампутарны-касавая сістэма, усталяваная ў кабіне аператара, якая складаецца з:
-
тэхнічнай шафы з кампутарам паласы,
-
фіскальнага рэгістратара,
-
табло карыстальніка, дзе адлюстроўваецца кошт праезду,
-
манітора і клавіятуры,
-
прынтэра штрых-коду.
Склад абсталявання на выездзе:
-
Адна з камер сістэмы відэаназірання.
-
Шлагбаум.
-
Пятля прысутнасці перад шлагбаўмам для аўтаматычнага яго адкрыцця.
-
Пятля прысутнасці пасля шлагбаўма для аўтаматычнага яго закрыцця
Акрамя таго, у памяшканні назiральнiка ўсталёўваюцца:
-
Кіруючая сістэма.
-
Тэхнічны шафа і рабочае месца сістэмы відэаназірання.